Pe 3 martie 1998, la Salonul Auto de la Geneva, Skoda a prezentat un nou break, care în multe privințe depășea limitele clasei medii.
› Moștenirea legendarului Škoda Octavia Combi este continuată în prezent de a patra generație modernă.
› În ultimii 25 de ani, modelul a fost livrat către peste 2,8 milioane de clienți din zeci de țări din întreaga lume.
Pe 3 martie 1998, Škoda a dezvăluit primul Octavia Combi al generației moderne la Salonul Auto Internațional de la Geneva. Producția în serie a viitorului bestseller începuse deja cu câteva săptămâni înainte, în februarie 1998, într-o uzină modernă din Mladá Boleslav. În ultimii 25 de ani, modelul legendar a devenit unul dintre cele mai de succes break-uri din categoria sa în multe țări. A patra generație curentă oferă, de asemenea, versiuni electrificate: un sistem de propulsie hibrid plug-in în Octavia Combi iV și un Octavia Combi e-TEC cu tehnologie mild-hybrid. Printre avantajele tradiționale ale practicului Škoda Octavia Combi se numără un raport preț/performanță excelent, o varietate largă de sisteme de asistență și un nivel de siguranță activă și pasivă de top. Aceasta a fost confirmată din nou în decembrie 2022 de cele mai exigente teste Euro NCAP, valabile până în 2028.
Tradiția obligă
Deja din 1959, gama Octavia a reprezentat un punct de referință în istoria de peste 127 de ani a Škoda. O versiune chiar mai practică, Octavia Combi, cu un spațios și variabil "corp de combinație" oferind atât avantajele vehiculelor de pasageri, cât și cele ale vehiculelor comerciale ușoare, a fost lansată la 11 septembrie 1960. Cu o lungime de doar 4065 mm, o lățime de 1600 mm și o înălțime de 1430 mm, Škoda Octavia Combi putea transporta 690 de litri de bagaje în plus față de cinci pasageri și până la 1050 de litri când ocupa doar două locuri. Există și o dispunere pentru dormit și o serie de alte caracteristici practice ale echipamentelor. Între 1961 și 1971, 54.100 de astfel de mașini au părăsit uzina din Kvasiny.
Încă un capitol, și mai de succes, a început în 1992, la scurt timp după integrarea producătorului auto ceh în Grupul Volkswagen. Noua Octavia, dezvoltată recent, a fost primul model Škoda bazat pe platforma A4 a Grupului și echipa de design condusă de Dirk van Braeckel lucra deja într-un mediu CAD digital. Producția Škoda Octavia, inițial cu caroserie liftback, a început în septembrie 1996 într-o sală de asamblare complet nouă a uzinei Mladá Boleslav, una dintre cele mai moderne din Europa. Începând cu septembrie 1997, aproximativ 200 de unități ale noii versiuni Octavia Combi au fost produse ca parte a pre-producției. Așa-numita serie zero încă nu fusese livrată clienților. Producția a început în februarie, cu puțin timp înainte de premiera mondială oficială de marți, 3 martie 1998, la prestigiosul Salon Auto Internațional de la Geneva. Primii cumpărători au primit deja mașinile în mai 1998. Break-ul de patru metri și jumătate avea o ampatament de 2512 mm, era cu șase milimetri mai lung și cu 26 mm mai înalt decât liftback-ul. Spațiul de depozitare a bagajelor, de la 548 la 1.512 litri, se afla printre cele mai mari din clasa sa.
Eleganța intemporală a caroseriei a fost apreciată atât de experți, cât și de clienți, așa cum o dovedește Premiul Național de Design Ceh (1999) - dar mai ales de statistici de vânzări. În 1998, versiunea Combi reprezenta 15% din vânzările gamei de modele Octavia. În 2001, procentul a crescut deja la 40,5%. În cei 13 ani de carieră, au fost construite 470.600 de mașini.
Începând cu vara anului 2004, a fost produsă a doua generație a modelelor Octavia Combi, alături de prima generație modernă (numită intern A4). Coexistența intenționată a durat șase ani, deoarece cele două mașini s-au completat perfect pe piață. Formele moderne ale modelului Octavia A5 care a urmat au fost concepute de o echipă de designeri condusă de Thomas Ingenlath. Până în 2013, 881.200 de clienți au optat pentru modelul break, reprezentând 33% din vânzările globale de modele Octavia.
A treia generație Octavia Combi (A7), lansată pe 7 martie 2013, a fost și mai de succes. Gama s-a extins treptat și a inclus și un model Octavia Scout, o versiune destinată activităților în aer liber, cu o transmisie avansată 4x4, transmisii automate și multe alte caracteristici moderne. Între 2012 și 2020, 1.195.500 de unități ale celei de-a treia generații Octavia Combi au părăsit fabricile de producție Škoda.
A patra generație: electrificare
Lansată în noiembrie 2019, a patra generație este primul model de serie de producție Skoda cu tehnologie mild-hybrid e-TEC. Pentru prima dată, Škoda oferă și un model plug-in-hybrid Octavia Combi iV, care este disponibil și în varianta sportivă Octavia Combi RS iV. A patra generație modernă a celui mai bine vândut model Skoda a depășit un sfert de milion de unități livrate clienților. Astfel, Škoda Octavia Combi a ajuns la peste 2,8 milioane de clienți în total în ultimul sfert de secol.