Volkswagen își extinde gama ID.3 și oferă acum încă trei versiuni: pe lângă noul și dinamicul ID.3 GTX cu o putere de 210 kW (285 CP), acum pot fi comandate și versiunea îmbunătățită ID.3 Pro și noua versiune de bază, ID.3 Pure. Toate beneficiază de un software nou și de o nouă generație Infotainment cu un afișaj de 12,9 inch (32,8 centimetri) și un concept de operare optimizat. În plus, sunt disponibile funcții opționale precum afișajul head-up cu realitate augmentată îmbunătățit5, o aplicație Wellness reproiectată5 și sistemul de sonorizare premium de la Harman Kardon5 . Dimensiunile bateriilor variază de la 79 kWh (net) la ID.3 GTX, la 59 kWh (net) pentru ID.3 Pro și până la 52 kWh (net) pentru noul ID.3 Pure.
ID.3 GTX - motor puternic, baterie mare și capacitate de încărcare ridicată. ID.3 GTX dispune de noua propulsie Performance, care oferă o putere de 210 kW (285 CP) cu un cuplu maxim de 545 Nm. Acest motor pentru propulsie electrică accelerează până la 100 km/h în numai 5,9 secunde. Viteza de top este limitată electronic la 180 km/h. Energia electrică este furnizată de o nouă baterie litiu-ion de 79 kWh (net), care poate fi încărcată la stații de încărcare rapidă CC cu până la 185 kW6. Cu această putere, bateria poate fi încărcată de la 10 la 80 la sută în circa 26 de minute. Autonomia WLTP în regim mixt a modelului ID.3 GTX este de până la 604 km3.
Kai Grünitz, membru în consiliul de conducere al mărcii Volkswagen, responsabil cu dezvoltarea tehnică: "Cu ID.3 GTX, Volkswagen transferă tradiția de aproape 50 de ani a modelelor sale GT compacte către universul mobilității electrice. Aceasta înseamnă că plăcerea la volan este garantată."
Design GTX sportiv. ID.3 GTX iese în evidență față de toate celelalte modele din linia de produse datorită designului său exterior unic. Bara de protecție față specifică GTX dispune de o nouă priză de aer independentă, de culoare neagră, cu design în stil diamant. În stânga și în dreapta, bara de protecție este delimitată de noile lumini de zi, care împreună formează un X. Respectând stilul GTX, roțile au suprafețele interioare vopsite negru și suprafețele exterioare strălucitoare cu finisaj diamant. Janta Skagen GTX de 20 inch va fi de asemenea disponibilă opțional și complet neagră. Numeroase caracteristici specifice GTX personalizează interiorul modelului ID.3 GTX. Scaunele sport premium oferite standard subliniază caracterul sportiv cu broderia lor roșie și inscripția GTX perforată de pe spătarele scaunelor față. Cusătura roșie și inscripția GTX cromată caracterizează volanul sport multifuncțional.
ID.3 Pro beneficiază de un upgrade. ID.3 Pro are acum de asemenea la bord următoarea generație software și Infotainment și conceptul de operare îmbunătățit. În plus, acum există opțiunea de creștere digitală a puterii de la 150 kW (203 CP) la 170 kW (231 CP) la o dată ulterioară (power-on-demand - putere la cerere). Astfel, accelerarea de la 0 la 100 km/h este îmbunătățită la 6,6 secunde. Noua baterie litiu-ion de 59 kWh (net) oferă o autonomie WLTP în regim mixt de 434 de kilometri3. Capacitatea maximă de încărcare crește de la 120 kW la 165 kW6.
Model de bază nou. Noul ID.3 Pure completează linia de produse de bază ID.3. Cu motorul său pentru propulsie electrică de 125 kW (170 CP) și bateria litiu-ion de 52 kWh (net), ID.3 Pure este modelul de bază ideal, ce oferă o autonomie WLTP în regim mixt de până la 388 de kilometri3. Capacitatea maximă de încărcare este de până la 145 kW5.
Aplicație Wellness inovatoare5 și un nou sistem de sonorizare pentru toate modelele ID.3. Aplicația Wellness este o caracteristică nouă, dezvoltată pentru o stare de bine îmbunătățită în timpul condusului sau pauzelor. Aplicația utilizează în acest scop funcții precum iluminarea ambientală, sunetul și climatizarea. Un alt element interesant este un sistem de sonorizare opțional de 480 W de la specialistul audio Harman Kardon. Sistemul de sonorizare cu 12 canale oferă patru setări de sunet preconfigurate: Pure (sunet neutru, de studio), Relax (ascultare ușoară), Speech (axat pe limbajul vorbit) și Vibrant (sunet live dinamic). Sunetul poate fi de asemenea ajustat individual, în funcție de gusturile personale, prin intermediul unui egalizator.
Actualizare complexă pentru întreaga linie de produse ID.3. Volkswagen a demarat deja pre-vânzările modelului Pro S la începutul lunii mai, introducând noul concept de afișare și operare al modelului ID.3 cu o nouă generație a sistemului Infotainment, inclusiv un ecran tactil mai mare și o nouă structură a meniului. Operarea este acum mai intuitivă, datorită volanului multifuncțional, cursoarelor tactile iluminate și noului asistent vocal IDA, care poate fi utilizat pentru a controla numeroase funcții ale autovehiculului. IDA răspunde de asemenea la întrebări, accesând baze de date online precum Wikipedia. O altă caracteristică nouă este integrarea inteligenței artificiale (AI) prin ChatGPT.
În călătorii, o funcție inovatoare de management termic și al încărcării disponibilă în toate modelele ID.3 asigură faptul că bateria este pre-condiționată înainte de următoarea oprire de încărcare CC. Bateria este încălzită la o temperatură optimă, astfel încât să poată fi încărcată cu respectiva putere maximă6. Toate modelele ID.3 au deja o gamă largă de sisteme standard de asistență la bord. Acestea includ sistemul tempomat (poate fi extins la tempomat adaptiv ACC prin intermediul unui upgrade5), frânare autonomă de urgență (Front Assist) cu monitorizare pietoni și bicicliști, sistem de menținere a benzii Lane Assist, funcție de frânare la virare dacă apare un autovehicul din sens opus și afișare dinamică a indicatoarelor rutiere. De asemenea inclusă în standard: funcția de avertizare pericole în trafic Car2X.
Sisteme precum Connected Travel Assist cu utilizarea de date online sunt disponibile opțional pentru noul ID.3. Acest sistem permite ghidarea longitudinală și laterală asistată7 pe întreaga plajă de viteze, precum și schimbări asistate de bandă7 pe autostrăzi. În plus, este posibilă ghidarea pe bandă fără detectarea marcajelor rutiere, dacă sunt disponibile date7. Park Assist Plus și funcția memorie pentru sistem (executare automată a unei manevre de parcare salvate pe o distanță de până la 50 de metri7) sunt disponibile ca echipare opțională. Park Assist Pro include o funcție de parcare de la distanță5/7 pentru parcarea prin intermediul unei aplicații pentru smartphone. Sistemul de avertizare la ieșire5 este o noutate pentru linia de produse ID.3: în cadrul limitelor sistemului, acesta poate avertiza șoferul cu privire la deschiderea uneia dintre uși, dacă din spate se apropie un alt participant la trafic.
ID.3 Pure începe de la 36.900* € incl. TVA.
ID.3 Pro începe de la 39.995* € incl. TVA.
Noul ID.3 GTX începe de la 50.795* € incl. TVA.
*Toate prețurile se referă la piața germană.
1. ID.3 GTX - consum de curent în regim mixt 14,5 kWh/100 km; emisii de CO2 în regim mixt 0 g/km; clasa CO2: A
2. ID.3 Pro - consum de curent în regim mixt 15,3 kWh/100 km; emisii de CO2 în regim mixt 0 g/km; clasa CO2: A
3. Autonomie determinată pe standul de verificare cu role pentru 1 punte în conformitate cu Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP - procedura de testare armonizată la nivel mondial pentru autoturisme și autovehicule comerciale ușoare) în varianta de echipare cea mai favorabilă pentru autonomie. Valorile efective ale autonomiei WLTP pot să difere în funcție de echipare. Autonomia efectivă obținută în condiții reale variază în funcție de stilul de conducere, viteză, utilizarea funcțiilor pentru confort sau echipărilor auxiliare, temperatura exterioară, numărul de pasageri/încărcare, topografie și de procesul de îmbătrânire și uzură al bateriei
4. ID.3 Pure - consum de curent în regim mixt 15,2 kWh/100 km; emisii de CO2 în regim mixt 0 g/km; clasa CO2: A
5. Echipări opționale
6. Capacitate de încărcare maximă posibilă. Comportamentul de încărcare al diferitelor stații de încărcare poate varia, chiar și în cazul în care capacitatea lor în kW este aceeași. Pe lângă puterea în kW a unei stații de încărcare, și curentul maxim de încărcare influențează cantitatea de energie. În plus, temperatura ambientală, temperatura bateriei și nivelul de încărcare influențează capacitatea de încărcare maximă posibilă. Capacitatea de încărcare maximă posibilă specificată este calculată în condiții WLTP, la o temperatură de aprox. 23°C și un nivel de încărcare începând cu cinci procente. Dacă aceste variabile se modifică, capacitatea de încărcare este posibil să difere față de valoarea standard specificată
7. În cadrul limitelor sistemului, șoferul trebuie să fie întotdeauna pregătit să anuleze sistemul de asistență și nu este absolvit de responsabilitatea de a conduce autovehiculul cu grija și atenția cuvenite