Să începem cu istoria recentă. Emmanuel Macron a sosit la ceremonia din 14 iulie 2017 cu un Peugeot 5008. A păstrat această mașină în primii cinci ani de mandat, ceea ce o face probabil cea mai filmată și fotografiată mașină din ultimii cinci ani. Aceasta nu înseamnă neapărat că este cel mai cunoscut model. Din motive evidente de securitate, tot ceea ce știm este că acest PEUGEOT 5008 a fost produs, ca și toate modelele PEUGEOT 5008, la fabrica din Rennes și a fost apoi încredințat companiei bretone Centigon, care s-a ocupat de blindarea vehiculului. În rest, singurele informații furnizate se referă la amenajarea scaunelor din spate (2 locuri în loc de 3, cu o consolă centrală specifică), montarea luminilor frontale pe grila radiatorului și aplicarea emblemei Președinției Republicii Franceze pe caroserie. Toate celelalte informații sunt strict secrete!

5008 Elysee Desktop827855 86

„Preistoria” mărcii Peugeot și a Republicii Franceze a început în anii 1920. Ales președinte al Franței- al treilea - la 23 septembrie 1920, Alexandre Millerand a condus un Peugeot Type 156 din 1921. Type 156 a fost prima mașină produsă la Sochaux și vârful de gamă al Mărcii de la acea vreme, cu un impresionant motor cu 6 cilindri în linie de 5.954 cmc care oferea 25 cai putere.

Peugeot

O jumătate de secol mai târziu, francezii au ales ca președinte un fan al mașinilor și al mărcii Peugeot. Valéry Giscard d'Estaing a adus Peugeot la Palatul Elysée în 1975, anul în care a fost lansat noul flagship al mărcii, PEUGEOT 604. O altă inovație solicitată de un șef de stat extrem de modern: mașinile prezidențiale nu mai erau negre, ci „verde închis”.

Pe perioada mandatului de șapte ani, patru modele Peugeot 604 au fost comandate de Palatul Elysee. Trei dintre acestea erau modele de serie, versiuni SL vârf de gamă propulsate de un motor V6 de 2,6 litri și 136 CP, pe care președintele le conducea câteodată singur. Alături de acestea, o limuzină prezidențială PEUGEOT 604 era rezervată pentru ocazii ceremoniale. Realizat în colaborare cu carosierul Heuliez, 604 avea un ampatament mărit cu 62 de centimetri, care favoriza spațiul pentru locurile din spate, cu o serie de dotări luxoase.

Pe de altă parte, Elysée nu a aprobat proiectul PEUGEOT 604 cu caroserie „landaulet” (scaune spate care pot fi deschise), după cum a sugerat carrosierul Chapron. În cele din urmă, unicul exemplar construit în 1979 a fost livrat președintelui Nigerului.

Video Call

LIMUZINA BLINDATĂ PEUGEOT 605 FOLOSITĂ DE FRANÇOIS MITTERRAN

În 1991, Palatul Elysée a achiziționat un PEUGEOT 605 a cărui caroserie fusese extinsă și blindată de compania bretonă Labbé (care a devenit ulterior Centigon, compania care a pregătit PEUGEOT-ul prezidențial 5008). Acest model era propulsat de un motor V6 de 170 CP și era echipat cu blindaj din oțel de înaltă rezistență și geamuri din sticlă antiglonț și policarbonat. În cifre: 2.500 kg, adică cu 1.000 kg mai mult decât modelul standard 605 V6! Această limuzină a fost folosită în principal de șefii de stat aflați în vizită în Franța, precum Mihail Gorbaciov, Hosni Mubarak și Papa Ioan Paul al II-lea.

MODELELE PEUGEOT PREFERATE DE CHIRAC

Pe perioada mandatului de 12 ani la Palatul Elysée, Jacques Chirac a folosit în mod regulat vehiculele Peugeot 607, care s-au alăturat flotei prezidențiale. Dar cel mai faimos model Peugeot care a atras atenția francezilor la acea vreme a fost PEUGEOT 205 SR vopsit în roșu, din anul 1984, pe care soția președintelui îl conducea singură pe drumurile din Corrèze...

PEUGEOT 607 Paladine a fost probabil cea mai spectaculoasă și efemeră mașină prezidențială a celei de-a Cincea Republici. În 2007, echipa lui Nicolas Sarkozy căuta un vehicul pentru ceremonia de învestire de la Champs Elysées, care să întruchipeze modernitatea și inovația. Cineva s-a gândit la conceptul Peugeot 607 Paladine prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 2000. Produs pentru Peugeot de carrosierul Heuliez, acest model spectaculos era o limuzină de peste 5 metri cu o caroserie landaulet și un plafon de sticlă retractabil ce acoperea locurile din spate. Interiorul luxos a fost amenajat de tapițerul Hermès cu piele premium în nuanță de albastru și crem, un bar, două fotolii superbe reglabile electric pentru pasagerii distinși și un scaun rabatabil cu spatele la șosea pentru însoțitori.


Peugeot 607

La cererea echipei lui Nicolas Sarkozy, PEUGEOT 607 Paladine a fost luat de la Muzeul Peugeot și, pe 16 mai 2007, Franța și întreaga lume l-au văzut defilând pe Champs-Elysées. În ciuda numeroaselor modificări pe care le-a suferit, mașina este în continuare la fel de elegantă ca modelul standard PEUGEOT 607. Pe de altă parte, instalarea mecanismului de plafon retractabil presupunea un rezervor mai mic de combustibil: capacitatea sa este acum de doar 6 litri. Având în vedere greutatea mașinii și consumul crescut de combustibil al motorului de V6, PEUGEOT 607 Paladine nu a mai fost folosit