Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, un model hibrid plug-in care utilizează un motor rotativ ca generator, este lansat azi, în premieră mondială, la Salonul Auto de la Bruxelles*1.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

MAZDA LANSEAZĂ MODELUL MAZDA MX-30 E-SKYACTIV R-EV ÎN EUROPA


Mazda MX-30, vârful de lance în programul de electrificare al modelelor Mazda, a fost lansat în 2020 și este primul vehicul electric al companiei intrat în producție de serie, cu o versiune mild hybrid care s-a alăturat ulterior gamei de produse pe unele piețe non-europene. Având drept concept ideea de „living true to myself” MX-30 oferă o senzație de condus pură și plăcută, prezintă un design exterior cu un aspect abordabil și familiar, precum și un habitaclu ce relaxează mintea și spiritul prin utilizarea unor materiale plăcute simțurilor - o combinație de elemente care fac ca timpul petrecut în mașină și experiențele trăite pe drum să inspire și să nască idei.

 

MX-30 e-Skyactiv R-EV este un model hibrid plug-in de serie care continuă să ofere clienților aceeași plus valoare ca modelul clasic MX-30, asigurând, concomitent, și noi opțiuni de utilizare a mașinii, întrucât vorbim de un vehicul electric. MX-30 e-Skyactiv R-EV are o autonomie electrică de 85 km*2 suficientă pentru deplasările zilnice precum și capacitatea de a folosi un generator pentru condusul pe distanțe lungi. Per asamblu, întreaga distanță este parcursă grație unui motor electric.  

 

Mazda a optat pentru utilizarea unui motor rotativ la alimentarea acestui generator, profitând astfel de avantajul unic pe care îl oferă un m rotativ: acela de a produce randamentul necesar cu o unitate de putere mică. Motorul rotativ 8C, dezvoltat recent, este încorporat alături de generator și de un motor de mare putere în compartimentul acestuia. Această mini centrală electrică împreună cu bateria litiu-ion de 17,8 kWh și cu un rezervor de benzină de 50 de litri, creează un sistem hybrid plug-in unic, cu o autonomie totală de deplasare foarte competitivă.

 

De asemenea, MX-30 e-Skyactiv R-EV este alături de cei cu un stil de viață activ, oferind pentru ei caracteristici cum ar fi: încărcarea normală la curent alternativ cu 2 sau 3 faze, încărcarea rapidă la curent continuu, priză de alimentare de 1.500 W și trei moduri de condus pentru a se potrivi diferitelor situații de mers: Normal, EV și Charge. Mai mult, cu un motor electric puternic de 125 kW, modelul oferă performanțe de condus mult mai bune decât MX-30 BEV.


Modelul prezentat la Salonul Auto de la Bruxelles face parte din Edition R – o ediție specială care va fi disponibil atunci când MX-30 e-Skyactiv R-EV va fi pus în vânzare. Designul Edition R prezintă un finisaj Roșu Maroon Metallic - o reinterpretare a culorii de acoperiș a primului nostru vehicul, Mazda R360 Coupe - o culoare de exterior exclusivă pentru accentul din jurul părților laterale ale acoperișului. Restul caroseriei și interiorul sunt finisate în negru. Ediția R include, de asemenea, elemente de design unice, cum ar fi o emblemă în formă de rotor cusută în relief pe covorașele de podea și pe tetierele scaunelor.

 

La Mazda, ne străduim să contribuim la un mediu natural și frumos, la societate și la umanitate, oferind o experiență de condus fără efort și plină de bucurie - ceea ce credem că este și o caracteristică naturală a automobilelor noastre. Totodată, ne propunem să devenim o marcă care inspiră bucurie și vitalitate astfel încât să avem o conexiune deosebită cu clienții noștri.

Mazda MX-30 E-SKYACTIV R-EV

*1 Presa este așteptată pe 13 ianuarie, iar intrarea publicului se face între 14 și 22 ianuarie.

*2 Autonomie de deplasare doar electrică: 110 km pentru autonomie urbană europeană WLTC și 85 km pentru autonomie combinată europeană WLTC. Valorile intervalului sunt valabile pentru modul EV. Aceste valori se bazează pe condiții specifice de testare, iar autonomia adevărată de rulare electrică va varia în funcție de condițiile reale de condus. În plus, în situațiile în care șoferul trebuie să accelereze brusc și să apese intenționat pedala de accelerație dincolo de un anumit punct (echivalent cu funcția de comutator kickdown pe un vehicul cu transmisie automată standard), generatorul rotativ se va activa și va genera energia necesară.