- Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV plug-in hybrid[1] preia rezultatele excelente ale modelului electric testat în 2020.
- A obținut rezultate foarte bune: 91% la protecția adulților și 87% la protecția copiilor.
- Motopropulsor unic, cu baterie de 17,8 kWh și motor rotativ de 830 cm³ pe post de generator.
- Acționat întotdeauna de motorul electric, modelul MX-30 R-EV PHEV oferă o autonomie EV electrică de 85 km și o autonomie totală de până la 680 km.
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV plug-in hibrid[1] a primit un punctaj maxim de cinci stele din partea Euro NCAP. Rezultatele excelente ale modelului MX-30 e-Skyactiv EV[2] electric testat în 2020 se aplică acum în mod oficial și noului model hibrid plug-in.
Ambele modele MX-30 au obținut rezultate impresionante la toate cele patru categorii de testare de siguranță Euro NCAP: 91% la pasageri adulți, 87% la pasageri copii, 68% la pietoni și 73% pentru sisteme de asistență de siguranță. Mai mult decât atât, cele două variante au obținut punctaj maxim la testele de impact lateral și la cele de impact frontal și lateral realizate pentru a verifica siguranța copiilor cu vârsta de 6 și 10 ani.
MX-30 a fost primul model Mazda care a obținut un punctaj maxim de cinci stele în conformitate cu clasificările acordate Euro NCAP 2020 privind rezistența la impact, cu un accent mai mare asupra siguranței pasagerilor, protecției de după impact și a tehnologiei avansate de asistență a șoferului.
Performanța excelentă este rezultatul a trei factori cheie. În primul rând, conceptul Skyactiv Vehicle Architecture, ce prezintă o caroserie foarte rezistentă, care absoabe energia impactului, dar care este în același timp și foarte ușoară. Apoi, gama largă de tehnologii avansate de siguranță i-Activsense, care îi ajută pe șoferi să identifice riscurile potențiale și să reducă riscul de daune sau răniri. Nu în cele din urmă, standardele ridicate de protecție ale pietonilor, care atenuează impactul unei coliziuni cu reprezentanți ai acestei categorii vulnerabile.
Noua versiune hibridă plug-in de la Mazda asigură același set de valori ca și modelul complet electric MX-30, oferind în același timp noi posibilități de utilizare a unui vehicul electric pe bază de baterie. E-Skyactiv R-EV are o baterie de 17,8 kWh și o autonomie exclusiv electrică de 85 km. Utilizând tehnologia unică a motorului rotativ Mazda, noul motor pe benzină de 830 cm³ cu un singur rotor ce acționează ca un generator permite parcurgerea călătoriilor pe distanțe mai lungi fără îngrijorări în ceea ce privește autonomia sau încărcarea. Roțile și motorul rotativ nu sunt conectate mecanic, astfel că unitatea rotativă acționează exact ca un generator, asigurându-se că MX-30 e-Skyactiv R-EV se deplasează întotdeauna pe baza unui motor electric ce oferă o experiență de condus electrică excelentă.
Cu mai mult de jumătate de secol de expertiză în domeniul dezvoltării motoarelor rotative, Mazda a ales motorul rotativ pentru acest proiect datorită capacității sale unice de a produce puterea necesară cu ajutorul unei unități compacte, ușoare și simplu de asamblat. Motorul rotativ este amplasat cu atenție alături de generator și de motorul de înaltă performanță în compartimentul motor. Combinația dintre bateria de 17,8 kWh și rezervorul de combustibil de 50 de litri creează un hibrid plug-in de serie unic, cu o autonomie totală flexibilă de până la 680 km, iar nivelul de emisii de CO2 de numai 21g/km conform WLTP asigură performanțe pentru protecția mediului înconjurător de top în clasa sa.
Elementul de design care iese în evidență la MX-30 sunt ușile Freestyle moștenite de la Mazda RX-8 din 2003. Totuși, acest aspect nu afectează siguranța. De fapt, „analiza elementului deformat de coliziune de la testul frontal nealiniat a indicat faptul că structura MX-30 nu prezintă un risc ridicat pentru pasagerii unui vehicul care intră în coliziune în cazul unui impact frontal nealiniat", au declarat experții. „Atât la testul de impact lateral cu un alt vehicul, cât și la impactul lateral mai sever, cu un stâlp, zonele critice ale caroseriei au fost protejate, iar mașina a obținut punctajul maxim pentru aceste două teste”.
Fiind o companie care își dorește un viitor fără accidente auto, Mazda lucrează în permanență pentru a îmbunătăți performanțele în materie de siguranță în cadrul filozofiei Mazda Proactive Safety. Dinamica de condus superioară datorată tehnologiei Mazda Skyactiv contribuie, de asemenea, la siguranța șoferului la volanul noului model Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV. Prin urmare, mașina devine mai ușor de condus și accidentele sunt reduse semnificativ, fără ca personalitatea unică fun-to-drive să fie compromisă.
După ce și-a făcut debutul în premieră mondială la Salonul Auto de la Bruxelles, în ianuarie, Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV urmează să fie pus în vânzare în Europa în cursul acestui an.
[1] Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV (125 kW/170 PS): Consum de combustibil WLTP (mixt) 1,0 l/100 km; emisii de CO2 WLTP (mixt) 21 g/km. Energie electrică WLTP (combinată) 17,5 kWh/100 km; autonomie electrică WLTP (combinată) 85 km.
[2] Mazda MX-30 e-Skyactiv EV (107 kW/145 PS): Consumul de energie electrică WLTP (combinat) 17,9 kWh/100 km; emisii de CO2 în timpul mersului: 0 g/km; autonomie WLTP (combinată/oraș): 200 km/265 km.
Vehiculele sunt omologate în conformitate cu procedura de omologare de tip WLTP
(Regulamentul (UE) 1151/2017; Regulamentul (UE) 2007/715).